Barbara Dukała

2020-04-02

czytanie nut głosem - nagrania ćwiczeń

Drodzy uczniowie!
Mam nadzieję, że wasza przyjaźń  z zieloną książeczką się rozwija i staracie się pięknie nauczyć zadanych ćwiczeń. Aby wasza praca nie poszła na marne przesyłam pomoc w postaci nagranych ćwiczeń. Będę zamieszczać stopniowo, po dwa ćwiczenia  dla każdej klasy z listy podanej 19 marca. Zwróćcie proszę uwagę, że jest to lista hitów muzyki klasycznej, którą każdy muzyk i człowiek wykształcony powinien znać. Przyjemne z pożytecznym! Po połowie kwietnia będzie można stopniowa zaliczać ten materiał on-line (szczegóły później)

Klasa 5 (C-6) i  3 (c-4)
Ćwiczenie 53 i 56 (oba ze stukaniem ostinato ósemek)
Klasa 6(c-6) i 4(c-4)
Ćwiczenie 390 (z ostinato ósemkowym)
Ćwiczenie 457 (z ostinato ósemkowym, dla celujących dodatkowo cała piosenka z tekstem na pamięć).
20200402_134259.m4a
20200402_135419.m4a
20200402_125901.m4a
20200402_132242.m4a

chór

Drodzy chórzyści!
Dzisiaj przesyłam nagranie pierwszego i drugiego głosu OMNIA NUDA. Liczę, że utrwalenie tego utworu nie będzie nudą. Proszę słuchać pierwszy głos, a śpiewać drugi i odwrotnie.
Pozdrawiam słonecznie.
Barbara Maria Dukała.
20200402_143544.m4a
20200402_143911.m4a

2020-04-01

czytanie nut głosem - wszyscy uczniowie

Drodzy Uczniowie!
Mam nadzieję, że pamiętacie o zadanych  ćwiczeniach i regularnie je powtarzacie i utrwalacie, podobnie również ufam, że śpiewacie piosenki na przewroty trójdźwięku.
Przypominam o tym ponieważ po Świętach Wielkanocnych przyjdzie pora na wirtualne zaliczenie zadania.(terminy podam w przyszłym tygodniu)
PAMIETĄJCIE O SYSTEMATYCZNOŚCI! Wtedy zaliczenie będzie PRZYJEMNOŚCIĄ!
Pozdrawiam B.M.Dukała

P.S. To nie jest żart na Prima Aprilis

ogłoszenie dla chóru

Drodzy Chórzyści!
Czas płynie, a wy siedzicie w domu  i  pewnie tęsknicie do wspólnego muzykowania, ale przyjdzie czas, że zaśpiewacie pięknie.Aby każdy z Was był przygotowany i godny uczestnictwa w koncercie przesyłam nagranie osobno pierwszego i drugiego głosu CASTA PLACENT SUPERIS. Proszę utrwalić swój głos, a dla ambitnych i chętnych dążenia do wysokich umiejętności polecam śpiewać swój głos, a słuchać drugi. To kształtuje słuch harmoniczny, ale wymaga cierpliwości  aby uzyskać czysty dwugłos.Zachęcam spróbować!
Pozdrawiam serdecznie
Barbara Maria Dukała
20200331_200601.m4a
20200331_201142.m4a

2020-03-27

Drodzy Uczniowie!
Mam nadzieję, że już znacie piosenkę o pierwszym przewrocie trójdźwięku durowego i śpiewacie ją sobie w wolnych chwilach.
Dzisiaj mam dla Was drugą śpiewankę - tym razem na utrwalenie trójdźwięku molowego.
Proszę włączyć do repertuaru.
piosenka_2020-03-26

2020-03-25

Wszyscy uczniowie mający czytanie nut głosem.

Dzisiaj dla Was 4 taktowa śpiewanka na rozpoznawanie i bezbłędne śpiewanie
Pierwszego przewrotu trójdźwięku durowego.Należy ją grać i śpiewać radośnie przynajmniej dwa razy dziennie
piosenka_2020-03-24

2020-03-24

Bardzo proszę o przesyłanie przez moich uczniów relacji z tygodniowego ćwiczenia na fortepianie na mój  adres mailowy barbaradukala@gmail.com w dniu i porze ustalonych lekcji.
Regularny Kontakt jest obowiązkowy!!

2020-03-20

Drodzy Uczniowie!

Nadszedł czas by mocniej zaprzyjaźnić się z zieloną książeczką czyli Nowym Solfeżem.

Przygotowałam dla Was śpiewanki- stukanki, które pozwolą doskonalić umiejętności śpiewania ,realizacji rytmu, korelacji ruchowej. Wzmocnią pamięć  i umilą Wam, mam nadzieję, czas wolny, a gdy się znów zobaczymy popłyną same piąteczki i szósteczki.

1) klasa 5 oraz 3/c4 - Ćwiczenia do śpiewania literowego:

53 – z jednoczesnym stukaniem ostinato ósemkami
56 – z jednoczesnym stukaniem ostinato grupy szesnastkowej          (ósemka = dwie szesnastki)
110 lub 111 – do wyboru na pamięć
104 – realizacja tylko rytmu – prawa ręka – rytm ćwiczenia, lewa ręka ostinato ósemkami  - jednocześnie

Na ocenę celującą dodatkowo ćwiczenie 117 – grać głos dolny, a śpiewać górny – jednocześnie.

PRZYPOMINAM, ŻE OSTINATO OZNACZA CIĄGŁE POWTARZANIE PRZEZ CAŁE ĆWICZENIE WSKAZANYCH WARTOŚCI RYTMICZNYCH (ÓSEMKI) LUB GRUPY RYTMICZNEJ (ÓSEMKA – DWIE SZESNASTKI).

2) klasa 6 oraz 4/c4 - Ćwiczenia do śpiewania literowego:

390 – z jednoczesnym stukaniem ostinato ósemkami
542 – z jednoczesnym stukaniem ostinato  ćwierćnutami             
508 lub 530 – do wyboru na pamięć
457 – realizacja tylko rytmu – prawa ręka – rytm ćwiczenia, lewa ręka ostinato ósemkami  - jednocześnie
548 - grać głos dolny,śpiewać górny

Na ocenę celującą dodatkowo ćwiczenie 535 – śpiewać literowo i stukać rytm – jednocześnie.

PRZYPOMINAM, ŻE OSTINATO OZNACZA CIĄGŁE POWTARZANIE PRZEZ CAŁE ĆWICZENIE WSKAZANYCH WARTOŚCI RYTMICZNYCH (ÓSEMKI) LUB GRUPY RYTMICZNEJ (ÓSEMKA – DWIE SZESNASTKI).

Życzę wszystkim zdrowia i miłej nauki.
Barbara Maria Dukała.