Barbara Dukała

2020-06-15

W dniach 15-19 czerwca zajęcia zdalne z teorii muzyki, dla SM I i SM II st. są odwołane. Nauczyciele są oddelegowani do prac w komisjach rekrutacyjnych.

2020-06-10

Drodzy Dyplomanci,

Co roku na zakończenie nauki dyplomatów organizowaliśmy taneczny, pożegnalny komers podczas którego śpiewana była przez wszystkich piosenka pt." Graj profesorze".
Oprócz podanej zwrotki uczniowie wymyślali własne teksty mówiące o naszej szkole, przedmiotach, nauczycielach pasujące do rytmu wyżej wymienionej  piosenki i śpiewali je osobiście podczas części oficjalnej.
W tym roku nie możemy pożegnać się zwyczajowo, ale proponuję abyście nauczyli się śpiewać tę piosenkę i dopisali własny tekst.
Jak zwykle dopisałam własną propozycję następnej zwrotki.
ZACHĘCAM WAS DO ZABAWY POETYCKIEJ.
NAPISZCIE WŁASNĄ ZWROTKĘ DO PIOSENKI "GRAJ PROFESORZE" i prześlijcie do mnie.
Może utworzymy mini księgę pamiątkową!
Oto mój tekst, a  poniżej piosenka.

Dziś Was żegnamy, drodzy uczniowie ze szkoły odejść czas.
Dobrzeście grali, czysto śpiewali, dyplom dostanie każdy z Was.
Choć zakończenie jest pandemiczne,
Wirus rozdzielił nas,
Wy dalej grajcie, tańczcie, śpiewajcie na żywo nie on-line.
Było nam ciężko i lały się łzy
To wielkie męstwo
Mailowo nauczać dziś
Bo...............

graj_profesorze.jpg

Barbara Maria Dukała.

2020-05-26

UWAGA!!
Przypominamy uczniom o OBOWIĄZKU WYSŁANIA  NAGRAŃ swojego głosu Tryptyku Rzymskiego i Ave Maria..
Większość uczniów wykonało to zadanie porządnie i w terminie, za co im dziękujemy,(zwłaszcza ich RODZICOM, za pomoc w udostępnieniu i przesłaniu prac dzieci)
Jednak nie wszyscy pamiętają o przedmiocie w siatce godzin jakim jest CHÓR.
Dla tych roztargnionych zapominalskich mamy dodatkowy termin oczekiwania na zadania.
Jest to ŚRODA  27 maja

Po tym DNIU OSTATECZNYM wystawiamy OCENĘ KOŃCOWĄ!

2020-04-30

nowe ogłoszenia dla chóru

2020-04-22

Ogłoszenia dla chóru

ogłoszenie dla dyplomantów
Drodzy Dyplomanci!
Dla pełnej jasności podaję jeszcze raz zestaw ćwiczeń na zaliczenie dla Was.
Ćwiczenia na zaliczenie dla dyplomantów:
ćw. 390 z ost. ósemk.
ćw. 542 z ost. ćwierćn.
ćw. 530 lub 508 - muszę widzieć, że śpiewane jest na pamięć
ćw.457 rytm pieśni + ost.ósemk..( ręka + ołówek by zróżnicować dwa rytmy)
ćw. 548 śpiewać górny głos, grać dolny
i dwie piosenki na przewroty śpiewane z graniem i bez grania.

2020-04-21

Drodzy Uczniowie!

Przypominam wszystkim aby przysyłać nagrania Piosenek na trójdźwięki w postaci GRAM I ŚPIEWAM, A NASTĘPNIE ŚPIEWAM BEZ GRANIA!
( chodzi o to by zapamiętać te piosenki i umieć zaśpiewać samodzielnie przewrót trójdźwięku)
 
SKŁADAM GRATULACJE OLIWII KLAG, KTÓRA JAKO PIERWSZA ZALICZYŁA WSZYSTKIE ĆWICZENIA OTRZYMUJĄC SZEŚĆ  5 !!
                                               B R A W O 👏🎖
 

Oliwia_cw-111_m.jpg    zadanie wykonane przez Oliwię - zachęcamy do takiej pracy :

 

2020-04-16

Czytanie nut głosem - zaliczenie zadanych ćwiczeń

Witam Drogich Uczniów po przerwie świątecznej!

Na pewno jesteście wypoczęci i pełni zapału do działania. Ćwiczenia i piosenki nauczone i gotowe do prezentacji.
Bardzo proszę wszystkich uczniów o przesyłanie filmików na mojego maila do końca kwietnia.(nagrania do 25 MB powinny przejść bez problemu, można też dzielić na części)
Należy wysyłać piosenki na przewroty i ćwiczenia każde pojedynczo z opisem kto wykonuje i które ćwiczenie.( siadamy z solfeżem do instrumentu, podajemy sobie pierwszy dźwięk, liczymy pusty takt
i śpiewamy a capella - czyli bez grania)
NIE PRZYSYŁAMY TERAZ ĆWICZEŃ NA OCENĘ CELUJĄCĄ!
Będę oceniać 2 piosenki i ćwiczenia podstawowe.
Jeśli nie wrócimy w maju do szkoły wtedy będziecie śpiewać  nie przesłane ćwiczenia i  czytać nuty a vista drogą on-line.
Póki co czekam na wasze zadania.

Pozdrawiam
Barbara Maria Dukała.

2020-04-08

Przedstawiam nagranie Alicji Czechowskiej, jako wzór do naśladowania w jaki sposób należy ćwiczyć i uczyć się kształcenia słuchu i czytania nut głosem.

Piosenki na przewroty trójdźwięku - Alicja Czechowska  3dzwieki_zrzut_m.jpg

2020-04-07

Witajcie Uczniowie!
Tak jak obiecałam, przesyłam nagrania pozostałych, wybranych ćwiczeń do zaliczenia półrocznego.(będzie można przesłać filmik i kontaktować się on-line, szczegóły po świętach)
Pozostałe ćwiczenia na ocenę celującą wymagają pracy samodzielnej i kontaktu on-line.
Przypominam:
 KLASA 5 c-6 i 3 c-4 ZADANIA NA OCENĘ CELUJĄCĄ.
 ćwiczenie 117-grać głos dolny z równoczesnym śpiewaniem górnego, wybrane przez ucznia ćwiczenie na pamięć(do wyboru 41,53,91,105) oraz śpiewanie ćwiczeń a vista wybranych przez nauczyciela(ćwiczenia w tonacji   h-moll i B-dur)

KLASA 6 c-6 i 4 c-4 - ZADANIA NA OCENĘ CELUJĄCĄ
Ćwiczenie 548- grać głos dolny z równoczesnym śpiewaniem górnego,
Ćwiczenie 535- śpiewać literowo glos górny z równoczesnym stukaniem rytmu glosu dolnego
Ćwiczenie 457- cała pieśń zaśpiewana z tekstem, na pamięć, a capella,
Śpiewanie wybranych przez nauczyciela ćwiczeń a vista ( ćwiczenia w tonacji    fis-moll i Es-dur)
20200402_140958.m4a
20200402_142631.m4a
20200402_141835.m4a
20200402_133419.m4a
20200407_114117.m4a
20200402_133712.m4a

WSZYSTKIM UCZNIOM I ICH RODZINOM PRZESYŁAM SERDECZNE ŻYCZENIA ZDROWYCH , SPOKOJNYCH I PEŁNYCH NADZIEJI  NA NOWE ŻYCIE BEZ WIRUSA ŚWIĄT WIELKANOCNYCH !!
Barbara Maria Dukała.

2020-04-02

czytanie nut głosem - nagrania ćwiczeń

Drodzy uczniowie!
Mam nadzieję, że wasza przyjaźń  z zieloną książeczką się rozwija i staracie się pięknie nauczyć zadanych ćwiczeń. Aby wasza praca nie poszła na marne przesyłam pomoc w postaci nagranych ćwiczeń. Będę zamieszczać stopniowo, po dwa ćwiczenia  dla każdej klasy z listy podanej 19 marca. Zwróćcie proszę uwagę, że jest to lista hitów muzyki klasycznej, którą każdy muzyk i człowiek wykształcony powinien znać. Przyjemne z pożytecznym! Po połowie kwietnia będzie można stopniowa zaliczać ten materiał on-line (szczegóły później)

Klasa 5 (C-6) i  3 (c-4)
Ćwiczenie 53 i 56 (oba ze stukaniem ostinato ósemek)
Klasa 6(c-6) i 4(c-4)
Ćwiczenie 390 (z ostinato ósemkowym)
Ćwiczenie 457 (z ostinato ósemkowym, dla celujących dodatkowo cała piosenka z tekstem na pamięć).
20200402_134259.m4a
20200402_135419.m4a
20200402_125901.m4a
20200402_132242.m4a

chór

Drodzy chórzyści!
Dzisiaj przesyłam nagranie pierwszego i drugiego głosu OMNIA NUDA. Liczę, że utrwalenie tego utworu nie będzie nudą. Proszę słuchać pierwszy głos, a śpiewać drugi i odwrotnie.
Pozdrawiam słonecznie.
Barbara Maria Dukała.
20200402_143544.m4a
20200402_143911.m4a

2020-04-01

czytanie nut głosem - wszyscy uczniowie

Drodzy Uczniowie!
Mam nadzieję, że pamiętacie o zadanych  ćwiczeniach i regularnie je powtarzacie i utrwalacie, podobnie również ufam, że śpiewacie piosenki na przewroty trójdźwięku.
Przypominam o tym ponieważ po Świętach Wielkanocnych przyjdzie pora na wirtualne zaliczenie zadania.(terminy podam w przyszłym tygodniu)
PAMIETĄJCIE O SYSTEMATYCZNOŚCI! Wtedy zaliczenie będzie PRZYJEMNOŚCIĄ!
Pozdrawiam B.M.Dukała

P.S. To nie jest żart na Prima Aprilis

ogłoszenie dla chóru

Drodzy Chórzyści!
Czas płynie, a wy siedzicie w domu  i  pewnie tęsknicie do wspólnego muzykowania, ale przyjdzie czas, że zaśpiewacie pięknie.Aby każdy z Was był przygotowany i godny uczestnictwa w koncercie przesyłam nagranie osobno pierwszego i drugiego głosu CASTA PLACENT SUPERIS. Proszę utrwalić swój głos, a dla ambitnych i chętnych dążenia do wysokich umiejętności polecam śpiewać swój głos, a słuchać drugi. To kształtuje słuch harmoniczny, ale wymaga cierpliwości  aby uzyskać czysty dwugłos.Zachęcam spróbować!
Pozdrawiam serdecznie
Barbara Maria Dukała
20200331_200601.m4a
20200331_201142.m4a

2020-03-27

Drodzy Uczniowie!
Mam nadzieję, że już znacie piosenkę o pierwszym przewrocie trójdźwięku durowego i śpiewacie ją sobie w wolnych chwilach.
Dzisiaj mam dla Was drugą śpiewankę - tym razem na utrwalenie trójdźwięku molowego.
Proszę włączyć do repertuaru.
piosenka_2020-03-26

2020-03-25

Wszyscy uczniowie mający czytanie nut głosem.

Dzisiaj dla Was 4 taktowa śpiewanka na rozpoznawanie i bezbłędne śpiewanie
Pierwszego przewrotu trójdźwięku durowego.Należy ją grać i śpiewać radośnie przynajmniej dwa razy dziennie
piosenka_2020-03-24

2020-03-24

Bardzo proszę o przesyłanie przez moich uczniów relacji z tygodniowego ćwiczenia na fortepianie na mój  adres mailowy barbaradukala@gmail.com w dniu i porze ustalonych lekcji.
Regularny Kontakt jest obowiązkowy!!

2020-03-20

Drodzy Uczniowie!

Nadszedł czas by mocniej zaprzyjaźnić się z zieloną książeczką czyli Nowym Solfeżem.

Przygotowałam dla Was śpiewanki- stukanki, które pozwolą doskonalić umiejętności śpiewania ,realizacji rytmu, korelacji ruchowej. Wzmocnią pamięć  i umilą Wam, mam nadzieję, czas wolny, a gdy się znów zobaczymy popłyną same piąteczki i szósteczki.

1) klasa 5 oraz 3/c4 - Ćwiczenia do śpiewania literowego:

53 – z jednoczesnym stukaniem ostinato ósemkami
56 – z jednoczesnym stukaniem ostinato grupy szesnastkowej          (ósemka = dwie szesnastki)
110 lub 111 – do wyboru na pamięć
104 – realizacja tylko rytmu – prawa ręka – rytm ćwiczenia, lewa ręka ostinato ósemkami  - jednocześnie

Na ocenę celującą dodatkowo ćwiczenie 117 – grać głos dolny, a śpiewać górny – jednocześnie.

PRZYPOMINAM, ŻE OSTINATO OZNACZA CIĄGŁE POWTARZANIE PRZEZ CAŁE ĆWICZENIE WSKAZANYCH WARTOŚCI RYTMICZNYCH (ÓSEMKI) LUB GRUPY RYTMICZNEJ (ÓSEMKA – DWIE SZESNASTKI).

2) klasa 6 oraz 4/c4 - Ćwiczenia do śpiewania literowego:

390 – z jednoczesnym stukaniem ostinato ósemkami
542 – z jednoczesnym stukaniem ostinato  ćwierćnutami             
508 lub 530 – do wyboru na pamięć
457 – realizacja tylko rytmu – prawa ręka – rytm ćwiczenia, lewa ręka ostinato ósemkami  - jednocześnie
548 - grać głos dolny,śpiewać górny

Na ocenę celującą dodatkowo ćwiczenie 535 – śpiewać literowo i stukać rytm – jednocześnie.

PRZYPOMINAM, ŻE OSTINATO OZNACZA CIĄGŁE POWTARZANIE PRZEZ CAŁE ĆWICZENIE WSKAZANYCH WARTOŚCI RYTMICZNYCH (ÓSEMKI) LUB GRUPY RYTMICZNEJ (ÓSEMKA – DWIE SZESNASTKI).

Życzę wszystkim zdrowia i miłej nauki.
Barbara Maria Dukała.